PDF Stampa E-mail

Tel. +39 0706092950/2800
Fax +39 0706092936
e-mail: giovanni.caocci(at)unica.it ; gcaocci(at)alice.it

- Insegnamento di Ematologia e Immunoematologia nel Corso di Laurea Tecniche Laboratorio Biomedico
- Insegnamento di Ematologia nel Corso di Laurea Medicina e Chirurgia
- Insegnamento di Malattie del Sangue nel Corso di Laurea in Igiene Dentale
- Insegnamento di Ematologia nella Scuola Specializzazione Ematologia
- Insegnamento di Ematologia nella Scuola Specializzazione di Oncologia Medica
- Insegnamento di Ematologia nella Scuola Specializzazione di Genetica Medica
- Insegnamento di Ematologia nella Scuola Specializzazione di Patologia Clinica

ATTIVITA' DI RICERCA
-Trapianto di Cellule Staminali Ematopoietiche
-Oncoematologia
-Qualità della vita
-Immunogenetica

ATTIVITA’ CLINICO-ASSISTENZIALE

-Ematologia Generale
-Onco-ematologia
-Trapianto di Cellule Staminali Ematopoietiche Allogeniche e Autologhe

1.    Caocci G, Baccoli R, Vacca A, Mastronuzzi A, Bertaina A, Piras E, Littera R, Locatelli F, Carcassi C, La Nasa G. Comparison between an artificial neural network and logistic regression in predicting acute graft-versus-host disease following unrelated donor hematopoietic stem cell transplantation in thalassemia patients. Experimental Hematology, 2010; 38:426-33.

2.    Caocci G, Efficace F, Ciotti F, Roncarolo MG, Vacca A, Piras E, Littera R, DawoodMarkous RS, Collins GS, Ciceri F, Mandelli F, Marktel S, La Nasa G. Prospective assessment of health related quality of life in pediatric beta-thalassemia patients following hematopoietic stem cell transplantation. Biology of Blood and Marrow Transplantation. 2011; 17:861-866.

3.    Caocci G, La Nasa G, d'Aloja E, Vacca A, Piras E, Pintor M, Demontis R, Pisu S. Ethical issues of unrelated hematopoietic stem cell transplantation in adult thalassemia patients.BMC Med Ethics, 2011; 8:12-4.

4.    Littera R, Orrù N, Caocci G, Sanna M, Mulargia M, Piras E, Vacca A, Giardini C, Orofino MG, Visani G, Bertaina A, Giorgiani G, Locatelli F, Carcassi C, La Nasa G. Interactions between killer immunoglobulin-like receptors and their human leucocyte antigen Class I ligands influence the outcome of unrelated haematopoietic stem cell transplantation for thalassaemia: a novel predictive algorithm. British Journal of Haematology. 2012; 156:118-128.

5.    Orrù S, Orrù N, Manolakos E, Littera R, Caocci G, Giorgiani G, Bertaina A, Pagliara D, Giardini C, Nesci S, Locatelli F, Carcassi C, La Nasa G. Recipient CTLA-4*CT60-AA genotype is a prognostic factor for acute graft-versus-host disease in hematopoietic stem cell transplantation for thalassemia. Human Immunology 2012;73:282-6.

6.    Caocci G, Vacca A, Ledda A, Murgia F, Piras E, Greco M, Arras M, Atzeni S, La Nasa G, Littera R. Prophylactic and Preemptive Therapy with Dasatinib after Hematopoietic Stem Cell Transplantation for Philadelphia Chromosome-Positive Acute Lymphoblastic Leukemia. Biology of Blood and Marrow Transplantation 2012; 18:652-4.

7.    Efficace F, Breccia M, Saussele S, Kossak-Roth U, Cardoni A, Caocci G, Chie W, Naeem A, Nicolatou-Galitis O, Cocks K, Vignetti M, Baccarani M, Mandelli F, Sprangers M.Which health-related quality of life aspects are important to patients with chronic myeloid leukemia receiving targeted therapies and to health care professionals? : GIMEMA and EORTC Quality of Life Group.Ann Hematol. 2012 Apr 29. [Epub ahead of print]

8.    Bernardo ME, Piras E, Vacca A, Giorgiani G, Zecca M, Bertaina A, Pagliara D, Contoli B, Pinto RM, Caocci G, Mastronuzzi A, La Nasa G, Locatelli F. Allogeneic hematopoietic stem cell transplantation in thalassemia major: results of a reduced-toxicity conditioning regimen based on the use of treosulfan.Blood. 2012 May 29. [Epub ahead of print]

9.    Caocci G, Efficace F, Ciotti F, Roncarolo MG, Vacca A, Piras E, Littera R, DawoodMarkous RS, Collins GS, Ciceri F, Mandelli F, Marktel S, La Nasa G. Health related quality of life in Middle Eastern children with beta-thalassemia. BMC Blood Disord. 2012;12:6.

10.    Caocci G, Maioli MA, Atzeni S, Piras R, Carboni N, La Nasa G.Absence of histological myopathy in chronic myeloid leukemia patients complaining of muscle spasms and myalgia during treatment with nilotinib. Leuk Res. 2012; 36:e206-8.